joi, 16 februarie 2017

Scrisoare pentru tata


Draga tata,

Am hotărât sa scriu aceste rânduri pentru a-ți putea spune, astfel, ceea ce simt și ce gândesc. 
Tata....cine este tata? 
Tata este, în primul rand, persoana care, împreună cu mama, mi-a dat viata. Este un părinte care a ras și a plâns pentru mine și, poate, lângă mine. Este un părinte care si-a făcut griji, când eram un bebeluș, sa am tot ce îmi trebuie, sa mănânc, sa dorm, sa cresc. Este un părinte ce s-a preocupat, în timpul pubertății, de toate schimbările ce se desfășurau în corpul "fetitei" lui. Un părinte ce nu dormea, când adolescenta lui era în oraș, noaptea, sa se distreze cu prietenii. Un părinte care si-a sprijinit și stimulat mereu copilul, indiferent de vârstă acestuia și de telurile, pe care le urmarea. 
Pe cat se spune ca o fetita se indragoseste de tatăl ei, pe atat si încă de un infinit de ori mai mult, tatăl își iubește fata. 
Eu sunt singura la părinți și pana la "mult așteptata" maturitate, nu am regretat prea mult lucrul asta. Toate dulciurile erau ale mele, iar centrul atenției îl dețineam în întregime. Nu eram nevoita sa împart nimic, cu nimeni. Și asta îmi plăcea tare mult. De aici și spiritul ușor egoist, pe care îl am. Natura, n-ai ce sa-i faci!
Chiar dacă ma mai necăjeam uneori, din cauza unor copii ce nu se comportau cum voiam eu, nu am dus niciodată lipsa unui tovarăș de "arme". Tata mi-a fost primul și cel mai adevărat și sincer prieten. M-a învățat jocuri si sporturi, și m-a stimulat mereu sa ajung la cele mai bune rezultate. De asta nici nu ma plâng de palmaresul de diplome, care ocupa un frumos loc, intr-o carte.
Ca orice părinte,  te-au încercat sentimente grele când ai observat ca fetita ta, ce cândva nu avea ochi decat pentru tine, a început sa se uite și peste gard. Și asa a început perioada de detașare părintească. Eu am început sa ma interesez cat mai mult de băieți de vârsta mea, iar pe tine te-au încercat sentimente de gelozie poate, pentru ca trebuia sa imparti atentia mea cu alte persoane; sentimente de teama, pentru ca nu știai când se putea ivi un potențial pericol pentru mine.
Asta pana când am crescut și am plecat de tot de lângă tine. Mai intai la facultate și mai apoi, în alta tara. Nu cred ca a fost ușor în sufletul tău, sa ma lași sa îmi întind aripile și sa privești neputincios, cum îmi iau zborul din cuibul părintesc.
Nu vreau sa spun ca ai fost un tata perfect, pentru ca nu vreau sa crezi ca exagerez. Ai făcut ceea ce ai simțit și ceea ce ai crezut ca e cel mai bine pentru mine, la momentul respectiv. 
De la tine, tata, am învățat sa fiu un om cinstit și de cuvânt. Tu m-ai învățat valoarea unei promisiuni! De la noi, ca familie, mi-am creat propriul ideal de familie. Îmi doresc sa reușesc sa transmit și eu, copilului meu, toate aceste lucruri frumoase și mi-as dori ca el, ajuns la vârsta mea, sa îmi scrie o scrisoare deschisa, asa cum fac și eu acum, fata de tine, tata.
Când spun tata, spun sinceritate, spun organizare, spun onoare, spun Cuvânt. Spun implicare și spun familie.
Mi-ai fost părinte, prieten, profesor și mentor. În cinstea ta, tata, as ridica statui, dar știu ca nu asta ar conta pentru tine. Tu vrei doar sa ma vezi fericita și sănătoasă. Vrei doar sa veghezi asupra bunăstării mele. Sa ma vezi împlinita și zburând pe cele mai înalte culmi. 
Poate nu am fost un copil model, dar sa știi ca tot ce am mai bun e datorita ție și mamei. Știu și ca am reușit sa te fac mândru de mine, în repetate rânduri chiar, și asta este cea mai mare reușită a mea. 
Vreau sa știi ca te iubesc mult de tot, iar stima pe care ti-o port, ca om și ca părinte, este mult prea mare pentru a o putea descrie în cuvinte. 
Sper ca distanta fizica, la care m-au condus pașii vieții,  sa sporească și mai mult vecinătatea sufleteasca. Ne vedem rar, însă ne iubim mult, și asta contează cel mai mult.
Acum, în prag de final și cu ocazia zilei de naștere, îți urez multa, multa sanatate, fericire, cat cuprinde, și numai momente deosebite, alături de noi, toți. Te iubesc tare mult, sa știi! Vei fi mereu bărbatul preferat din viata mea. 
De aici, de departe, te îmbrățișez cu drag și ridic paharul în cinstea ta. Sa îmi trăiești 10000 de ani, tata! La multi ani!

Semnează, 
Fetita ta


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu